Nieuw netwerk snelladers bij wegrestaurants van McDonalds

Plaatsing eerste snellader eind 2018

Eind 2018 zal de eerste snellaadpaal van Nuon bij McDonalds worden geplaatst, waarna binnen drie jaar gefaseerd nog eens 167 laadpalen worden geïnstalleerd met elk twee laadpunten van 50 kWh. Overigens hopen wij dat er op den duur laadpunten gaan komen van 175 kWh, nu steeds meer elektrische auto’s hiervoor geschikt zijn. Dan is er pas echt sprake van fast food 😉

Nuon heeft op dit moment reeds 7.000 laadpunten door heel Nederland in beheer, waar maandelijks meer dan 90.000 laadsessies plaatsvinden. Dankzij de samenwerking met McDonalds meldt Nuon zich nu voor het eerst op de markt voor het snelladen.

Samenwerking Nuon en McDonalds

“Met deze overeenkomst zetten we samen met Nuon een belangrijke stap aanvullend op onze doelstellingen om onze restaurants steeds duurzamer te maken. Hierbij zetten we onze schaalgrootte in om toe te werken naar klimaatneutrale bouw, operatie en logistiek. We zijn ontzettend blij dat we met deze samenwerking onze gasten die elektrisch rijden het gemak van een snellaadpunt én goede faciliteiten van onze restaurants kunnen bieden. Elektrische rijders kunnen binnen een half uur weer de weg op en hebben intussen de tijd voor een goede kop koffie. De snellaadpalen draaien volledig op groene stroom”, aldus Bas Klaassen, Director Development Real Estate & Construction van McDonald’s.

“Wij zijn ontzettend trots op deze samenwerking”, voegt Pieter van Ommeren, Directeur Emobility Nederland van Nuon/Vattenfall, toe. “Nuon en Vattenfall willen fossielvrij leven mogelijk maken, thuis, op het werk én onderweg. Daarom zijn we al bijna 10 jaar actief in elektrisch vervoer, zowel publiek als thuis en bij bedrijven. Dat wij nu onze expertise kunnen verenigen met de schaalgrootte van McDonald’s geeft de ontwikkeling van elektrisch vervoer in Nederland een enorme boost. Want om alle Nederlanders elektrisch te kunnen laten rijden, is een goede infrastructuur met voldoende en goed bereikbare laadpunten essentieel. Daarin zetten Nuon en McDonald’s vandaag een geweldige stap.”

1 reactie

  1. Subeda Chand op zegt:

    Goedemiddag,

    Wij waren zeker niet te spreken over de NUON laadpaal die er geplaatst is bij de MC Donalds in Amsterdam Osdorp Drive.
    Ten eerste kun je dus als betalende en etende klant bij de MCDonalds niet gratis laden, wat ik heel raar vindt.
    Ten tweede kun je dus niet met alle laadpassen laden. Het tarief wat erop zit is om niet over naar huis te schrijven. Ik was meer dan 5 euro kwijt en stond er nog geen 8 minuten. Belachelijk duur.
    De MC Donalds medewerkers konden er niets over zeggen, wisten niet hoe het werkte en het noodnummer voor storingen, daar wist de medewerker niet waarom ik naar dat nummer belde. Zij wist niet eens dat er op die plek een laadpaal was geplaatst. Zeer onprofessioneel.
    Kortom, NUON heeft er een melkkoe bij. De elektrische rijder. Geen goede reclame voor de MCDonalds, de klanten worden namelijk uitgebuit. Gelokt met eten en opladen, maar zo wordt die burger bij MCDonalds wel super duur. Als ik dus daar een half uur had gestaan, had ik meer dan 10 euro als het niet meer was geworden moeten dokken voor het opladen. Hoezo service en een goed initiatief?
    Ze moeten maar eens goed kijken bij de LIDL en de ALDI. Dat noem je service en niet op deze manier van je klanten geld afhandig maken.

    Dus MC Donalds, wees gewaarschuwd, jullie gaan zo veel klanten kwijt raken.

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *