Leaseauto getest | Opel Ampera-E

Via Opel Nederland mochten wij vanochtend een pre-productie van de Opel Ampera-E uittesten, de volledig elektrische auto van Opel met een range van 550km* (*NEDC). Helemaal uniek dus en heel fijn dat Opel Nederland dit voor ons heeft verzorgd! Eind dit jaar komen enkele honderden van deze auto’s naar Nederland. Onder veel belangstelling hebben vrijwel alle collega’s een proefronde gemaakt en de auto zowel van binnen als van buiten uitvoerig bekeken & getest.

Onze eerste indruk

De auto valt aan de buitenkant op door het design, het is een mooie auto om te zien. De eerste indruk is dan ook zeer positief. Van binnen is de Opel Ampera-E opvallend ruim en comfortabel. De auto beschikt over hele fijne rij-eigenschappen en heeft een comfortabele vering. Het multimedia/navigatiescherm is ook behoorlijk groot en werkt fijn.

Opel Ampera-E naar Nederland

Onderweg met de Opel Ampera-E

De batterij van de auto zit onder de bodemplaat, het gewicht van de auto is dus onderin. Hierdoor zit er behoorlijk veel ruimte aan de binnenkant. Als collega Arjen (bijna 2 meter) voorin zit en collega Hilda (1.84m) daarachter zit, zitten zij beide nog heel ruim. De range van de Opel Ampera-E zit op 550km NEDC. In de werkelijkheid kun je ongeveer 370 – 380km rijden op 1 volle batterij. Ga je laden bij FastNED? Dan zit er in een kwartiertje ongeveer 125 – 130km rijbereik bij. Op het grote scherm kun je continu de verschillende energiestromen en de effecten van je rijgedrag, de temperatuur, etc zien.

Efficientiegeschiedenis Opel Ampera-E

Energiegegevens Opel Ampera-E

Energieverbruik score Opel Ampera-E

Hoe is de auto ons bevallen?

De auto is ons erg goed bevallen. Dachten we begin vorig jaar nog dat Tesla de eerste zou zijn die met een betaalbare elektrische auto met een grote range zou komen, het is Opel als eerste gelukt met de Opel Ampera-E. We zijn zeer positief over deze auto, die erg luxe is uitgerust: onder andere met stuurverwarming, stoelverwarming voor en achter, lederen bekleding, dodehoek detectie, adaptive cruise controle, Opel Onstar, koppeling met Apple Carplay, noem maar op! In de standaard-uitvoering is de Opel Ampera-E ook al zeer rijk uitgerust.

Opel Ampera-E

Leasecijfer

Wij hebben de meest luxe editie van de Opel Ampera-E getest, deze komt neer op ongeveer 44.000 euro. Doordat het gaat om een volledig elektrische auto, is er sprake van 4% bijtelling. Dit komt in belastingschijf 2 of 3 neer bij dit geteste model op – hou je vast – 72 euro netto per maand. Door de combinatie van: fijne rij-eigenschappen, een mooie auto om te zien, een ontzettend goede range en een gunstige prijs en bijtelling, komt het leasecijfer dan ook neer op een 9,5. Het kan niet anders dan dat deze auto een leasetopper gaat worden.

Eind dit jaar komen er enkele honderden naar Nederland, deze auto’s zijn allemaal al verdeeld onder de belangstellenden. Het enige minpunt van de auto is op dit moment dus de verkrijgbaarheid. Wij zouden vandaag al wel willen rijden, helaas is dat nog niet mogelijk.

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.