Mobility Service neemt Blankert Shortlease over

Wij hebben het 9 jaar oude in Zwolle gevestigde Blankert Shortlease met terugwerkende kracht per 1 januari 2022 overgenomen. Dankzij de overname creëeren wij een derde vestiging in het gebied waar wij al veel klanten bedienen en auto’s leveren. Daarnaast lijken beide bedrijven op elkaar wat betreft klant- en servicegerichtheid, focus op MKB-ondernemers en geboden maatwerkoplossingen. 

Het “digital first” Mobility Service gaat samen met Blankert Shortlease

New Business Development Director Hilda Boerma: “We zijn ontzettend blij met deze overname. Hiermee breiden we onze vloot uit naar circa 7.250 voertuigen, waarvan momenteel circa 40% volledig elektrisch is. We nemen een geweldig team van ervaren shortlease aanbieders over. Gezamenlijk beheren we een substantiële vloot van auto’s met flexibele contracten, die we eveneens in abonnementsvorm kunnen gaan aanbieden. Ons ‘digital first’ team zal leidend zijn in de integratie, waarbij alle repeterende processen volledig worden gedigitaliseerd zodat onze collega’s meer tijd hebben voor waardevolle persoonlijke contacten met al onze klanten”.

Algemeen directeur Paul Harms: “Robert Blankert en zijn team hebben door middel van flexibele shortleasecontracten een prachtig bedrijf gecreëerd. Door snel en flexibel in te spelen op mobiliteitsontwikkelingen, voegen ze waarde toe aan alle betrokken partijen. Met de vestiging in Zwolle krijgen we een derde fysieke locatie in een gebied waar we vanuit Eelde en Den Haag met voornamelijk EV’s al heel actief zijn. Dit scheelt simpelweg kilometers per geleverde auto, maar draagt ook weer bij aan onze persoonlijke aanpak, het één-op-één contact met onze klanten en het kunnen geven van gedegen EV-adviezen.”

Huidige directie van Blankert Shortlease, Robert Blankert: “De overname komt voor ons op een heel logisch moment. De toekomstige stappen die Blankert Shortlease wil gaan nemen, komen helemaal overeen met de plannen van Mobility Service: het flexibel in abonnementsvorm aanbieden van zowel nieuwe als gebruikte auto’s met een sterke focus op EV’s. Gezamenlijk kunnen we de opgebouwde expertises en ervaringen plus onze inkoopkracht bundelen.”

De klant staat bij beide bedrijven echt centraal. Vanuit deze werkwijze is het belangrijk om alle randvoorwaarden, ondersteunende processen en routinematige handelingen te digitaliseren. Wij hebben hier in de afgelopen jaren een flinke slag gemaakt.

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *