Een leaseauto afleveren of ophalen? Dat gaat nu zo!

Ondanks het vele thuiswerken, zijn er nog genoeg branches waarbij mobiliteit van cruciaal belang is. De afleveringen van leaseauto’s gaan bij leasemaatschappijen gewoon door. De chauffeurs zorgen ervoor dat de leaseauto’s veilig worden afgeleverd bij de klanten door het hele land. Uiteraard houden de chauffeurs zich strikt aan de maatregelen vanuit de Nederlandse overheid en het RIVM en daarom gaan de afleveringen momenteel net even iets anders. In dit artikel vertelt Martijn Stoffers van leasemaatschappij Mobility Service hoe zijn dag er tegenwoordig uitziet.

Persoonlijke aflevering in een onpersoonlijke tijd

Martijn Stoffers: ‘Wij hebben veel klanten met een cruciaal beroep, daarom zorgen wij er natuurlijk voor dat de mobiliteit optimaal blijft. Om onze klanten goed te kunnen bedienen, nemen wij echter wel aanvullende maatregelen in acht. Vanwege de huidige situatie is onze werkwijze momenteel dan ook net even iets anders.

Het sociale contact, wat mijn werk afwisselend en dynamisch maakt, is momenteel niet mogelijk. Normaliter vind ik het persoonlijke contact met onze klanten belangrijk. Zo hebben onze klanten namelijk een gezicht bij de leasemaatschappij. In het begin was het even wennen om geen handen te schudden en om mezelf even kort voor te stellen.

Als ik bijna bij het adres van de klant ben gearriveerd neem ik telefonisch contact op, zodat er ook zo min mogelijk ‘overdracht’ is. Ik bied dan altijd een aantal opties aan: om bijvoorbeeld de sleutel te deponeren in de brievenbus, op de auto te leggen of wat de situatie op dat moment ook maar biedt.

Normaliter wordt er via de iPad of telefoon getekend voor uitgifte van een leaseauto. Dit hoeft niet meer, ik teken zelf twee keer. Vervolgens ontvangt de berijder een PDF-bestand van uitgifte of inname per e-mail.

Hoe gaat zo’n aflevering nu in de praktijk?

Ik moest vanochtend een elektrische Skoda Citigo e iV afleveren. Nu wist ik toevallig dat dit de eerste elektrische auto voor de klant zou worden. Normaliter verzorgen wij voor een aflevering een uitgebreide uitleg over de leaseauto bij de klant. Bij een elektrische auto werkt het namelijk net even iets anders. Denk hierbij aan het opladen van de elektrische auto.

Voor dit soort vragen nemen wij normaal uitgebreid de tijd nemen om hier antwoord op te geven. Helaas kunnen wij dit momenteel niet op deze manier doen. Gelukkig zijn er tegenwoordig genoeg mogelijkheden om alsnog de berijder het een en ander uit te leggen. Indien gewenst, zorgen wij ervoor dat de berijder wordt gebeld om het een en ander uit te leggen.

De nieuwe situatie was in het begin even wennen, maar gelukkig hebben de klanten begrip voor de situatie waar we momenteel met z’n allen in verkeren. Uiteindelijk kunnen we onze klanten nog steeds blij maken met hun nieuwe leaseauto en daar doe je het voor!

1 reactie

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *